Weer in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Laura, Gerdiene en Willeke Roekel, Berg en Hardeman - WaarBenJij.nu Weer in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Laura, Gerdiene en Willeke Roekel, Berg en Hardeman - WaarBenJij.nu

Weer in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Laura, Gerdiene en Willeke

26 Juli 2014 | Nederland, Nederland

Trouwe bloglezers,

Nog even een laatste update van ons om te laten weten dat we al een paar dagen weer veilig in Nederland zijn. Met wat dubbele gevoelens zitten we hier. Denkend aan alles wat we de afgelopen weken mee hebben gemaakt en ervarend hoe goed we het hier allemaal hebben. Wel zijn we erg dankbaar dat we dit allemaal mee hebben mogen maken.
De laatste dagen waren nog erg indrukwekkend. Bij de gehandicapten instelling hebben we genoten van de kinderen en hebben we de hele morgen met het programma meegedraaid. Zingen, blokken bouwen, in de snoezelruimte, knuffelen en eten geven. Na een mooie morgen zijn we de stad in gegaan om de laatste spulletjes voor thuis te halen en te regelen.
De volgende dag gingen we naar de mensen met lepra. Deze mensen zijn vroeger verstoten door de familie's, omdat ze besmettelijk waren. Nu er goede medicijnen zijn kunnen ze terug naar de familie, maar willen ze het niet meer. Ze wonen al zolang bij elkaar en willen dat ook graag blijven doen. Bij de mensen was het fantastisch. Ze waren erg blij om ons te zien. We hadden eten voor ze meegenomen, brood met jam en biscuitjes. Hier haalde iedereen snel hun bordje voor op uit hun kamer. Deze mensen moeten namelijk ondanks hun handicap elke dag nog hard werken voor hun brood. Ze aten nu 1 broodje al smullend op, de rest werd goed opgeborgen voor de volgende dag. indrukwekkend. Daarna hebben we heerlijk gedanst. Wat waren ze blij en vrolijk. Heerlijk om dat te mogen zien.
Na dit prachtige bezoekje gingen we op naar een ziekenhuis wat er naast stond. Hier was nog 1 man met lepra die ziek was. Ook hem hebben we eten gebracht. In dit ziekenhuis kan je namelijk wel medische zorg krijgen, maar als je geluk heb maakt je familie eten voor je. Dat krijg je niet van het ziekenhuis... moet je in Nederland eens in een ziekenhuis liggen..
Na een bezoekje aan de man, zijn we naar de kinderafdeling en kraamafdeling gegaan. Prachtige baby's hebben we vast mogen houden en mutsjes uit mogen delen. Bij de kinderen zagen we de vreselijkste dingen. Kinderen helemaal verbrand, geraakt met een schep op het voorhoofd. Ook deze kinderen hebben we wat biscuitjes kunnen geven, en daarna moesten we helaas weer weg.
Indrukwekkende maar weer een prachtige dag.
Savonds was het koffers pakken en schoonmaak tijd. We hadden het er allemaal moeilijk mee om uit dit land weg te gaan en alles achter te laten.
Na 2 uur vertraging, rennen om het volgende vliegtuig nog te halen, maar een veilige reis kwamen we weer op schiphol aan. Daar waren we precies bij de herdenking van de vliegtuig ramp. Zo konden we er extra bij stil staan dat we al deze 7 weken weer gespaard zijn.

Voor meer verhalen en foto's zijn jullie altijd welkom!!
En... De school is vanaf nu echt officieel een stichting!! kijk allemaal op www.lugacare.com en vind alle informatie.
Bedankt voor het volgen van alle verhalen en de belangstelling!!

• 26 Juli 2014 - 13:53

Attie:

Dankbaar en blij dat jullie een mooie tijd in Oeganda hebben gehad en weer veilig terug zijn ! Ik heb erg genoten van jullie verhalen.
    En hoop er nog meer te horen.
    Lfs Attie