Onze aankomst en eerste dag in Busaana. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Laura, Gerdiene en Willeke Roekel, Berg en Hardeman - WaarBenJij.nu Onze aankomst en eerste dag in Busaana. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Laura, Gerdiene en Willeke Roekel, Berg en Hardeman - WaarBenJij.nu

Onze aankomst en eerste dag in Busaana.

Blijf op de hoogte en volg Laura, Gerdiene en Willeke

03 Juni 2014 | Nederland, Nederland

Dag mensen,

We zitten hier achter de laptop waar we vandaag internet voor hebben gekocht. Met als achtergrond geluid van krekels en gezoem van muggen die ons mooie bulten bezorgen. Onze goederenkoffers liggen uitgepakt op de grond en Job en Jennie zijn helemaal blij met de spullen die we hebben mee gebracht. Super mooi om te zien hoeveel Job en Jennie voor de school over hebben en zijn zichtbaar mee genieten en gelukkig zijn, als kinderen gelukkig zijn.

De reis is erg goed gegaan. Ook het overstappen vannacht op Cairo ging erg soepel. Hier waren we blij mee; wat dit vonden we vooraf nog wel wat spannend. In Cairo eenmaal bij de douane mocht Laura er alleen niet door. Ze was verdacht, er zou een mes in haar handbagage zitten. Met een paars hoofd begon Laura haar handbagage overhoop te halen, op zoek naar het mes.
Uiteindelijk na heel de tas over hoop te hebben gegooid vonden we het mes. Een heel bot brood mes. Waarschijnlijk heeft Fam. Flikweert een broodmes minder, de douane in Cairo is er in ieder geval een rijker ;-)

Eenmaal gearriveerd in Bukaya, na een gezellig rit in de taxi met een vrolijke grote donkere man als chauffeur hebben we eerst alle koffers binnen gezet. Na wat gegeten te hebben zijn we heerlijk ons bed in gegaan en hebben tot 13:00 uur liggen slapen. We werden wakker in de typische Afrikaanse lucht met allerlei vreemde geluiden, nog wel even wennen dit :)

Rond 16.30 zijn we naar de stad gegaan voor boodschappen. Dicht tegen de zwarte afrikaan aan, met z'n drieën op een brommer, een heel avontuur. Bananen, sinaasappels in de bomen langs de weg, veel zwarte mensen die je met een grote witte lach nakijken, chaotisch verkeer, we keken onze ogen uit.

Nu net na het eten, voelen we de moeheid weer redelijk op spelen. Morgen vertrekken we half 8 alweer naar de school, dus we hopen een goede nacht te gaan maken zodat we er mogen weer fris en fruitig tegen aan kunnen. We zijn erg benieuwd hoe het op de school is. Uiteraard hoort u snel meer over onze avonturen.

Goedenacht!

• 03 Juni 2014 - 21:39

Eline:

Blij dat alles goed is gegaan! Geweldig meiden! Slaaplekker, morgen weer een nieuwe dag vol verrassingen:) leuk om zo jullie ervaringen te lezen, ga vooral zo door. Tot horens weer! Xxxx

• 03 Juni 2014 - 21:43

Trudi:

Lieve Willeke en andere dames natuurlijk. Wat geweldig om al zo snel iets van jullie te "horen".
    Wat een spannend verhaal van dat mes brrrr.
    Geniet ervan, doe voorzichtig en we blijven voor jullie bidden.
    Liefs XXX Trudi.

• 03 Juni 2014 - 21:44

Marjolein Van Der Plas:

Goed om te lezen meiden! Haha, Laura je zult het wel zwaar hebben gehad... wat een schrik! Gelukkig zijn jullie allemaal veilig in Oeganda aanbeland. Fijne tijd!

• 04 Juni 2014 - 19:00

veel werkplezier en pas goed op

Groetjes tante roelie

• 04 Juni 2014 - 20:04

Maaike:

Hallo meiden, Fijn dat jullie er zijn met al die zware koffers.
    Geniet van de kinderen en maak er wat moois van.
    Groetjes Maaike

• 05 Juni 2014 - 11:31

Liesol:

Ha lieve vriendinnetjes,

Ik ben zo blij om wat van jullie te horen! Fijn dat jullie goed en veilig zijn aangekomen.
    Hahaha, die Laura, zie het al helemaal voor me :) Geniet van alles, ook van het poepen boven een gat :P

Plaats maar vaak verhalen, erg leuk om te lezen!

Dikke knuffel Liesol

• 05 Juni 2014 - 21:32

Jan:

He Gerdientje,
    Fijn dat je het leuk hebt. Nog een goeie tijd daar. Geniet ervan. Wij gaan lekker op kamp en het is hier zaterdag ook 30 graden!
    Gr Jan

• 06 Juni 2014 - 23:56

Attie:

Leuk om jullie belevenissen te lezen,wat een gedoe met dat mes(best spannend) .
    Ik kijk al uit naar een nieuw verhaal van jullie. Groetjes vanuit Nunspeet